New Update! 02/05 (WEAPONS BALANCE!)

By May 2, 2016Uncategorized

Hello Holodrivers!

Today is the day! Finally the new Weapon Balance patch is ready!

Today’s patch is going to change a lot of the gameplay, so be prepared to try some new weapons 😉
This is the biggest weapon balancing patch we’ve ever done!

Changelog

Server:

  • AFK Kick timer reduced from 120s to 30s of non-activity
  • Reduced lagger tolerance

Player:

  • Respawn invencibility time increased from 2s to 4s

Basic Weapon:

  • Damage increased from 9 to 10

Plasma Gun:

  • Initial Damage reduced from 10 to 5
  • Max Heat damage increased from 1.5x to 2.4x
  • Heat Decay time decreased from 1.5s to 1s

Minigun:

  • Damage reduced from 10 to 6
  • Fire Rate increased from 15 to 16

Intimidator:

  • Damage reduced from 12 to 10
  • Fire Rate reduced from 12 to 10
  • Range reduced from 54 to 50

Shotgun:

  • Damage reduced from 15 to 10 per bullet
  • Fire Rate increased from 1.5 to 1.65

Scattergun:

  • Base Damage reduced from 10 to 6
  • Base Range increased from 36 to 38
  • Bullet Scatter Delay increased from 0.2 to 0.25
  • Seeking Bullet Damage reduced from 13 to 8
  • Seeking Bullet Range increased from 34 to 36

Grenade Launcher:

  • Damage Reduced from 50 to 40
  • Fire Rate increased from 1.1 to 1.3
  • Bomb timer reduced from 3s to 2s

Shuriken Launcher:

  • Fire Rate reduced from 1 to 0.8
  • Max ammo reduced from 12 to 10 (6 to 5 per clip)
  • Shuriken timer reduced from 10s to 6s

Raygun:

  • Damage reduced from 8 to 7
  • Fire Rate reduced from 18 to 14
  • Range reduced from 52 to 48

Flamethrower:

  • Fire Rate reduced from 15 to 12
  • Flame DoT total damage reduced from 40 to 30
  • Ammo per clip reduced from 10 to 5
  • Max Clips count increased from 1 to 2

Brave Heart:

  • Damage reduced from 8 to 6
  • Fire Rate increased from 13 to 14
  • Range reduced from 52 to 50
  • Max Damage modifier increased from 2x to 2.5x
  • Minimun Health increased from 20 to 30 (meaning that requires less health loss to do 2.5x damage)

Bazooka:

  • Bullet Speed reduced from 85 to 70
  • Explosion self-damage increased from 35% to 80% (Now you will take more damage from your own bullet)

Phantomzooka:

  • Bullet Speed reduced from 85 to 62
  • Max ammo reduced to 4 (2 per clip)
  • Wall Speed modifier increased from 40% to 50% (the bullet travels 50% slower while inside walls)
  • Out of wall speed modifier increased from 120% to 150% (the bullet travels 150% faster when it leaves walls)
  • Explosion self-damage increased from 35% to 100% (Now you will take more damage from your own bullet)
  • The bullet will now explode after 1.5 seconds without hitting anything

Dematerializer:

  • Added a 0.5s unstoppable charge when you fire The Dematerializer.

And also lots of bugfixesOlá Holodrivers!

Hoje é o dia! Finalmente a nova atualização de balanceamento de armas está pronta!

Essa atualização de hoje vai mudar bastante a jogabilidade do Holodrive, então se preparem para testar outras armas 😉

Esse também é o maior patch de balanceamento que já fizemos!

Mudanças

Servidor:

  • Tempo de expulsão de jogadores AFK reduzido de 120s para 30s
  • Diminuída a tolerância com jogadores lagados

Jogador:

  • Tempo de invencibilidade depois de reviver aumentado de 2s para 4s

Arma Básica:

  • Dano aumentado de 9 para 10

Arma de Plasma:

  • Dano Inicial reduzido de 10 para 5
  • Dano Máximo de Esquentamento aumentado de 1.5x para 2.4x
  • Tempo de esfriamento reduzido de 1.5s para 1s

Minigun:

  • Dano reduzido de 10 para 6
  • Cadência aumentada de 15 para 16

Intimidadora:

  • Dano reduzido de 12 para 10
  • Cadência diminuída de 12 para 10
  • Alcance diminuído de 54 para 50

Espingarda:

  • Dano reduzido de 15 para 10 por bala
  • Cadência aumentada de 1.5 pra 1.65

Espalhadora:

  • Dano Base reduzido de 10 para 6
  • Alcance Base aumentado de 36 pra 38
  • Tempo até a bala espalhar aumentado de 0.2s para 0.25s
  • Dano da Bala Seguidora reduzido de 13 para 8
  • Alcance da Bala Seguidora aumentado de 34 para 36

Lança-Granada:

  • Dano reduzido de 50 para 40
  • Cadência aumentada de 1.1 para 1.3
  • Tempo para explodir reduzido de 3s para 2s

Lança-Shuriken:

  • Cadência reduzida de 1 para 0.8
  • Munição máxima reduzida de 12 para 10 (Máximo de 5 por pente)
  • Tempo para explodir reduzido de 10s para 6s

Raygun:

  • Dano reduzido de 8 para 7
  • Cadência reduzida de 18 para 14
  • Alcance reduzido de 52 para 48

Lança-chamas:

  • Cadência reduzida de 15 para 12
  • Dano total do fogo diminuído de 40 para 30
  • Munição por pente reduzida de 10 para 5
  • Numero de pentes máximos aumentado de 1 para 2

Coração Valente:

  • Dano reduzido de 8 para 6
  • Cadência aumentada de 13 para 14
  • Alcance reduzido de 52 para 50
  • Modificador de dano máximo aumentado de 2x para 2.5x
  • Dano mínimo aumentado de 20 para 30 (agora você precisa sofrer menos dano para dar dano máximo de 2.5x)

Bazuca:

  • Velocidade da bala reduzida de 85 para 70
  • Dano da sua própria bala aumentado de 35% para 80%

Phantomzooka:

  • Velocidade da bala reduzida de 85 para 62
  • Munição máxima reduzida de 6 para 4 (2 balas por pente)
  • Modificador de atravessar parede aumentado de 40% para 50% (balas viajam 50% mais lentamente enquanto atravessam a parede)
  • Modificador de bala pós-parede aumentado de 120% para 150% (balas viajam 150% mais rápidas depois que saem da parede)
  • Dano da sua própria bala aumentado de 35% para 100%
  • A bala da Phantomzooka agora deve explodir depois de 1.5 segundos sem atingir nenhum alvo

Desmaterializadora:

  • Adicionado um tempo de 0.5 para a arma carregar depois que ela é ativada. É impossível parar esse contador.

Vários bugs foram consertados!

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